خلاصه ماشینی:
"بخش اول،که به پنج فصل تقسیم شده است: فصل اول: یادگیری حرفهای در چارچوب تغییر فصل دوم: فراتر از انتظار فصل سوم: تشویق معلمان به تغییر باورهای قدیمی فصل چهارم: حمایت از حضور دانشجو - معلم فصل پنجم: جستوجوی عمیق اندیشههای دانشجو - معلم و بخش دوم به مشکلات مربوط به راهنمایی و نظارت دانشجو - معلم است در چهار فصل به آن میپردازد که شامل: فصل ششم: راهنمایی در خصوص بحثهای پیش از تدریس فصل هفتم: گرفتن کلاس از دست دانشجو - معلم فصل هشتم: ارزشیابی تدریس: در مرز موفقیت و شکست فصل نهم: تنش بین انتظارات مدرسه و نیاز به تدریس حرفهای کتاب «معلم یادگیرنده» دارای مجموعه مقالاتی است که استادان دانشگاه هنگکنگ درخصوص فرازها و فرودهای درس «تمرین دبیری» یا کارورزی دانشجویان تربیت معلم نوشته شده و نشان داده است که داوطلبان حرفة معلمی از چه آموزشهایی برای کاربست شیوههای جدید تدریس استفاده میکنند، با چه مشکلات و مسائلی روبرو هستند و چگونه بر غنای حرفهای خود افزودهاند."