خلاصه ماشینی:
"(مبانی نظری تحول بنیادین، ١٣٩٠، ص ١٣٦) همانطور که میبینید در این تعریف تعامل دو سویه بین یاددهنده و یادگیرنده مورد توجه قرار گرفته است.
معیار٤: تعلیموتربیت فرایندی زمینهساز شکلگیری هویت یادگیرندگان مبتنی بر نظام معیار اسلامی است.
مبانی نظری تحول بنیادین، هویت را، که باید تدریجی، تعالیجویانه، یکپارچه و مبتنی بر نظام معیار اسلامی شکل بگیرد، اینگونه تعریف میکند: «هویت به طور کلی برآیند تعامل اختیاری آدمی با مجموعهای از عوامل و موانع مؤثر بر وجود اوست که در قالب ترکیبی از بینشها، باورها، گرایشها، تصمیمات، اعمال مداوم (فردی و جمعی) و آثار تدریجی آنها به تدریج در درون خود فرد شکل میگیرد و به همین منوال متحول میگردد.
منبع مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران، استنباط و پردازش مفاهیم کلیدی، شورای عالی آموزشوپرورش، آذرماه ۱۳۹۰، صص ۱۲۹ - ۱۳۹ ردیف معیار آری خیر ١ به فرایندها بهعنوان عملی اجتماعی مستمر، توجه شده است."