خلاصه ماشینی:
"در واقع معلم برای این کار نیاز به تصمیمگیریهای موقعیتی دارد و براساس شرایط خاص کلاس خود ممکن است از رویکردهای متداول و یا فعال استفاده کند.
مقایسه رویکرد تدریس متداول و رویکرد فعال é غیرفعال بودن یادگیرنده é معلم بهعنوان محور فعالیتهای کلاس é معلم بهعنوان تنها منبع یادگیری é رقابت با دیگران é اتکا به یک فرد é استفاده از یک روش مشابه é نگرانی از اشتباه é یادگیری از طریق یادداشتبرداری é رسمی بودن کلاس é تصمیمگیری فردی é تفکر دربارة نتایج یادگیری é فعال بودن یادگیرنده é معلم بهعنوان راهنما é یادگیری از یکدیگر و از منابع گوناگون é همکاری با دیگران é اتکا به راهنماییهای افراد é تنوع و انعطافپذیری در روشها é عدم نگرانی از اشتباه é یادگیری از طریق حل مسئله é غیررسمی و انعطافپذیر بودن کلاس é تصمیمگیری با دیگران é تفکر دربارة فرایند یادگیری رویکردهای متداول و فعال در رویکردهای متداول، تلاش برای انباشتن ذهن دانشآموزان از محتوای درس و همچنین تقویت حافظه پررنگتر است."