خلاصه ماشینی:
"هیئت مدیره شرکتها باید مباحث زیر را در مرکز توجه خود قرار دهند: آیا هیئت مدیره راهبردهای مناسب برای ایجاد و نگهداری سرمایه انسانی را فرمولبندی کرده است؟ آیا هیئت مدیره،اطمینان دارد اطلاعات گردآوری شده درباره کارکنان سازمان جامع و معنیدار است؟ آیا زمینهای وجود دارد که هیئت مدیره بتواند دیدگاه خود را درباره ارزش سرمایه انسانی غنیتر سازد؟ ارائه اطلاعات درباره سرمایه انسانی موضوعی پیچیده است.
ویژگیهای بنگاههای دولتی: هدف دولتها در ارائه خدمت نهفته است نه تحصیل سود، منبع اصلی درآمد دولت مالیات است، دولتها در محیط غیر رقابتی فعالیت میکنند، بودجه دولت،سیاست اجتماعی را تصویر و برآوردهای درآمد،و الزامات مربوط به مخارج و تامین مالی را تعیین میکند،و در چرخه حسابدهی دولت اهمیت دارد، دولتها ثروت را توزیع مجدد میکنند، حدود ظرفیت بدهی دولتهای بزرگ به هیچ سازمان دیگری شباهت ندارد، مخارج سرمایهای دولت متوجه حداکثر ساختن بازده نیست زیرا هدفهای دولت گستردهتر است، استاندارد مسئولیت پذیری دولتها نسبت به سازمانهای تجاری یا غیر انتفاعی در سطح بالاتری قرار دارد.
محتوا و وزن عوامل مختلف پیشنهاد باید دربرگیرنده سرفصلهای زیر باشد که هر سرفصل در هنگام ارزیابی وزن معینی خواهد داشت: مدارک،نقش،و تجربه اعضای موسسه و آشنایی کارکنانی که در پروژه حضور خواهند داشت با صنعت متقاضی خدمت(15%)، درک و شناخت موسسه از مباحثی که مبتلا به صنعت متقاضی است(10%)، روش مؤسسه در ارائه خدمات به مشتریان (10%)، توضیح روش حسابرسی،مشاوره مدیریت،شامل چیزهایی که به مشتری تحویل میشود و زمان تحویل آن(25%)، توضیح کاری که اخیرا به موسسه واگذار شده و خدماتی که برای حل مشکلات تجاری مشتری،صورت گرفته است(5%)، توضیح سایر خدماتی که ارزش افزوده برای مشتری ایجاد میکند(5%)، پیشنهاد حقالزحمه(15%)."