چکیده:
هدف از انجام این پژوهش تاثیر عامل آموزش مدرسه ای بر جامعه پذیری دانش آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه دو، شهر خرم آباد در سال 93- 1392 می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه دوم ناحیه دو شهر خرم آباد در سال 93- 1392 بودند که بر طبق فرمول کوکران حداقل حجم نمونه برای انجام این پژوهش 380 نفر می باشد روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری تصادف طبقه ای نسبی بود. این بررسی به روش توصیف صورت گرفته و جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه های محقق ساخته بهره گرفته شده است. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های متناسب آماری صورت گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد عامل آموزش مدرسه ای، در جامعه پذیری دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر خرم آباد، تاثیر دارد لذا ضروری است تا با برنامه ریزی مناسب علمی در سطح مدارس، شاهد رعایت ارزش ها و الگوهای مناسب هنجارها در استان لرستان باشیم.
خلاصه ماشینی:
"یافته های پژوهش نشان میدهد عامل آموزش مدرسه ای، در جامعه پذیری دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر خرم آباد، تاثیر دارد لذا ضروری است تا با برنامه ریزی مناسب علمی در سطح مدارس ، شاهد رعایت ارزش ها و الگوهای مناسب هنجارها در استان لرستان باشیم .
واژگان کلیدی: آموزش مدرسه ای،جامعه پذیری، دانش آموزان ، ناحیه دو شهر خرم آباد ١- مقدمه موضوع جامعه پذیری با توجه به پیچیده بودن و چندبعدی بودن ، از سویی، در رشته های مختلف علوم انسانی از دیدگاه ها و زوایای مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است .
لذا در راستای عملی انجام تحقیقات علمی این پژوهش با عنوان «بررسی تاثیر آموزش مدرسه ای بر جامعه پذیری دانش آموزان دوره متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه دو شهر خرم آباد» ضرورت دارد.
٩٦ بزرگتر است که نشان دهنده این موضوع است که آموزش مدرسه ای در جامعه پذیری دانش آموزان دوره متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه دو شهر خرم آباد تاثیر دارد، یعنی فرض صفر رد میشود.
شکل شماره یک نتایج تحلیل مدل معادلات ساختاری تحقیق را نشان میدهد که به بررسی رابطه بین آموزش مدرسه ای ، و جامعه پذیری دانش آموزان ناحیه ٢ شهر خرم آباد پرداخته است .
٩٦ بزرگتر است که نشان دهنده این موضوع است که آموزش مدرسه ای در جامعه پذیری دانش - آموزان دوره متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه دو شهر خرم آباد تاثیر دارد."