خلاصه ماشینی:
"مشاوره شیوههای برخورد با گستاخی دانشآموز فاطمه عزیززاده روانشناس و مشاور تصویرگر: سید میثم موسوی آموزش مناسب و یادگیری در کلاس درس مستلزم رابطه انسانی ـ عاطفی خوب و مؤثر بین معلم و دانشآموزان است.
در مورد دانشآموزان نتیجه و عاقبتی برای رفتار گستاخانه تکراری مشخص کند که شدنی و کوتاه مدت است.
با مشارکت دانشآموزان فهرستی از قوانین و قواعد برای ارتباط در کلاس تهیه کند نیازهای عاطفی، اجتماعی و اقتصادی دانشآموز خاطی را با صحبت بیشتر با او شناسایی کند.
در نظر گرفتن محدودیت به جای تنبیه، سرزنش و کنایه ایجاد زمینههای فعالیتهای مؤثر برای تخلیه تنش دانشآموزان (مثل طنز نقش معلم) از والدین برای شناسایی مشکلات دانشآموز و شیوههای برخورد با وی کمک بگیرد.
صحبت با خود دانشآموز درمورد علت این رفتار و شیوههای جایگزین بهتر برای پیگیری مشکل دانشآموز و بررسی علل تکرار رفتارهای گستاخانه او را به مشاور مدرسه ارجاع دهد."