چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل موثر بر اجرای استراتژیها و اولویتبندی آنها برای نمونه موردمطالعه، بانک آینده میباشد. ابتدا بر اساس مطالعات کتابخانهای در زمینه ادبیات موضوع، یک طبقهبندی از عوامل موثر برای این بانک ارائه و بر اساس نظر خبرگان بانک نهایی میشود و سپس با استفاده از آزمونهای آماری تی تک نمونهای و فریدمن اولویتبندی عوامل بررسی میشود تا مدیران این بانک بتوانند با آگاهی بیشتر نسبت به این عوامل در اجرای استراتژیهای بانک بیشازپیش موفق عمل نمایند. روش تحقیق ازنظر گردآوری دادهها توصیفی پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق مدیران ارشد و مدیران میانی بانک میباشد. نظر به اینکه جامعه آماری موردی مطالعه از توان علمی، سوابق اجرایی و قضاوت شهودی یکسانی برخوردار نیستند برای نمونهگیری از روش نمونهگیری تصادفی - طبقهای استفادهشده است. یافتههای تحقیق حکایت از آن دارد که عوامل مدیریتی، اجرایی، ساختاری، استراتژیکی، فرهنگی، ادراکی، منابع انسانی و منابع به ترتیب بیشترین اثرات را بر اجرای استراتژیها در بانک آینده دارد
Abstract
The main goal of this project is to study the factors that are effective in implementation of strategies and
prioritize them for the sample subject to study, which is Future Bank. At first, based on library studies in
literature of the subject, a categorization of the effective factors of this bank will be finalized based on the
opinion of the experts; afterwards, the prioritization of these factors will be studied by using statistical tests
including Single Sample t test and Friedman test, so that the manages will have more information regarding this
factors and be able to carry out the bank strategies more successful that before. The research method in regard to
data collection is descriptive survey and it is practical in regard to the goal. The statistical population of this
research consists of senior and middle managers of the Bank. Whereas in this statistical population the
individuals do not possess the same scientific capability, executive experience and Intuitive judgment, the
random sampling method is devised. The information and data will be carried out through library studies and
field research through providing questionnaire. In order to confirm the validity of questionnaire questions, the
opinion of experts and professors in this field were taken into account; furthermore, in order to prove the
reliability of these questionnaires, the Cronbach Alpha Coefficient method was used and to find out if the data is
normal or not, the Kolmogorov Smirnov Test was used. The research results indicate that the factors such as
management, implementation, infrastructure, strategy, culture and human resources respectively have the most
impact on implementing the strategies in Future Bank.
.
خلاصه ماشینی:
طي سال هاي پيشين، استراتژي هاي زيادي در سطح سازمانها طراحي شده است كه هيچ گاه پياده نشده يا در رويارويي با موانع تحقق پيدا نكرده اند (ابطحی، 1377) از آن جا که چشم انداز بانک آینده، قرار گرفتن در بين 5 بانك برتر كشور با سهم بالاي بازار مجهز به فناوري روزصنعت بانكداري بين المللي، برخورداري از نيروي انساني متخصص و كارآمد در سطح نظام بانكداري كشور، توسعه در ابعاد بين المللي و فعاليت دربازارهاي مالي جهان، ارائه دهنده خدمات جامع و متنوع مورد نياز مشتريان، داراي سازماني چابك، يادگيرنده، نوآور و ارزش آفرين میباشد، دستیابی به این چشم انداز نیازمند تدوین، اجرا، وارزیابی برنامه استراتژیک میباشد و در این میان اجرای استراتژی از اهمیت بسیاربالایی بر خوردار است.
این تغییرات می توانند گستره وسیعی را در بر گیرند: تجدید ساختار، فرهنگ سازی، برنامههای عملیاتی نو و به کار گیری نیروی انسانی جدید از جمله این تغییرات هستند؛ اما به تناسب تغییراتی که در سطح راهبردی در تصمیمات مدیران رخ میدهد، سازمانها عموما توان تغییر و تطابق لازم را ندارند، لذا مشکلات بسیاری در اجرای این تصمیمات پیش روی مجریان تصمیمات راهبردی قرار می گیرد (ابطحی، 1377) بر اساس نتايج پژوهش هاي مختلف در زمينه مديريت استراتژيك، اغلب شركت ها در مرحله اجراي استراتژي در سطوح مختلف سازماني با مشكل مواجه میباشند.
"روشهای تحقیق در علوم اجتماعی " انتشارات آگه Order, Jackline Akoth (2016), '' COMMUNICATION AS A FACTOR AFFECTING EFFECTIVE STRATEGY IMPLEMENTATION IN THE BANKING INDUSTRY IN KAKAMEGA COUNTY, KENYA'' International Journal of Management Research & Review, Volume 6/Issue 7/9/950-966 Ito, H.