چکیده:
درآغاز قرن 21 ، ارتباطات و فناوری اطلاعات از موضوعات استراتژیک ملی درسطح دولتها به شمار می رود . نقش
عوامل فوق درتوسعه موجب گردیده است که کشورهای درحال توسعه، در سیاستگذاریها و برنام هریزی های ملی و
دربرنامه های توسعه خود جایگاه ویژه ای را به این بخش اختصاص دهند. امروز ارتباطات، زیربنای ، زیربناها نام گرفته
است، سرمایه گذاری دراین بخش افزایش یافته و کشورهای توسعه یافته با توسعه زیرساخت های ارتباطی،زمینه های اقتصاد،
فرهنگ وسیاست جهانی رادرکنترل گرفته اند. امروز کشوری می تواند درعرصه های مختلف جهانی حضور فعال داشته باشد
که دارای زیرساخت های ارتباطی قوی باشد. توسعه ارتباطات به معنای توسعه درهمه بخشهای جامعه است . دراین میان
روستاها به دلیل ویژگیهای طبیعی و محدودیتهای دسترسی به منابع و امکانات بیش از سایر بخش هامی توانند با بهره گیری
ازفناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی درجهت توسعه گام بردارند.
خلاصه ماشینی:
"(عبادی ،١٣٨٣، ص ٢٣-٣٠) نگرش به آموزش نگرش هوشمند و جدید نگرش سنتی تاکید درامر آموزش کارهاگروهی ،عضوی از تیم بودن ،مشارکت و همکاری کارها فردی وظیفه فراگیران مدیریت اطلاعات و تولید دانش و مهارت جدید ، روش پیداکردن اطلاعات حفظ مطالب و ذخیره سازی مطالب از پیش تعیین شده رابطه یاددهنده و یادگیرنده مجموعه فراگیر و یک تیم درجهت سازندگی و تولید دانش و متناسب با نیازهای جامعه دانا و ناآگاه ( تاحدی نادان ) محوریت و مسئولیت شاگردمحور، مسئولیت یادگیری بردوش شاگرد معلم محور ، مسئولیت یادگیری بر دوش معلم و توسعه آموزشی فراگیران فعال ،مشارکت درتولید و سازمان دهی مهارت ها ، تجربیات و دانش ، عملا مستقل از معلم و لیکن نیازمند سیستم پشتیبانی غیرفعال و وابسته به معلم و مربی محتوای درسی نامحدود و متنوع محدود و انتخابی عمل یادگیری کیفی کمی منبع قدرت و تحکیم سیستم آموزش پایداری تغییر (همگام با تغییرات و نیازهای جامعه ) نقش فناوری تنیده درسیستم (غیرقابل تفکیک ) عنصر اضافه شده به سیستم (به راحتی قابل تفکیک ) ٤_ ضرورت یادگیری الکترونیکی با توجه به ویژگیهای روستاهای استان قزوین بطورکلی ایران به دلیل داشتن وسعت زیاد، تنوع اقلیم و عوارض طبیعی فراوان به همراه تنوع و پراکندگی منابع اقتصادی و محدودیت آب و خاک ، موجب پیدایش شرایط متنوع درجهات مختلف جغرافیایی آن گشته و توزیع ناهمگن و ناموزونی را درجمعیت کشور سبب شده است ."