خلاصه ماشینی:
"تحولات تاریخی دورانهای نزدیک نیز بیانگر آن است که کلیت پیشرفت و توسعه و از جمله رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه،از رویکرد انسان به زندگی سرچشمه گرفته است؛به عنوان برجستهترین نمونههای تاریخی چشمگیر از این دست میتوان از تحولات آلمان و ژاپن در فاصله نیمقرن اخیر یاد کرد که گرچه عزم و اراده مردمان این کشورها سهمی اساسی در تحولات آنها داشته،اما نقش تعیین کننده دولتها یا مدیریت اجتماعی کشورهای یاد شده را در تحقق توسعه و پیشرفت این جامعهها نمیتوان نادیده گرفت.
از نظر این بررسی به دو دسته تقسیم شده است:کارهای متجانس با تدریس و تعلیم،که به ترتیب اهمیت برای (*)یادآور میشود که بررسی کننده در بخش توضیح روش کار و انتخاب پاسخگویان توضیح داده است:«منظور از بررسی حاضر در درجه نخست پی بردن به اهمیت مسئله چند شغلی در بین کارکنان بخش آموزش و فراهم شدن زمینهای برای طرح فرضیات جدید و بررسی عمیقتر مسئله است»و افزوده است:«نمونههای ما با روشهای نمونهگیری تصادفی از روی فهرستهای قبلا تنظیم و طبقهبندی شده انتخاب نشدهاند.
یافتههای زیر نیز در بررسی باقر پرهام ارائه شده است: -ساعات کار کارکنان بخش آموزش غیر از مورد آموزگاران زن(که به احتمال زیاد به دلیل کار و درآمد همسرانشان در هفته به طور میانگین حدود 33 ساعت کار میکنند)بقیه کارکنان آموزشی یعنی آموزگاران مرد، و دبیران و استادان از مرد و زن بطور میانگین نزدیک به 40 تا 55 ساعت در هفته کار میکنند و..."