خلاصه ماشینی:
"«منش» معلم در رشد اخلاقی دانشآموزان بیش از «روش» او تأثیر دارد!
تدریس در ذات خود هدف است و نه وسیله؛ بنابراین هر رفتار معلم، اعم از کنش یا واکنش او، باید بعدی اخلاقی نیز داشته باشد.
حال که پذیرفتیم تدریس و معلمی کاری اخلاقی است باید تلاش کنیم تا در توسعه و اجرای شایستگیهای عقلانی خود اشتیاق و مهارت بیشتری پیدا کنیم.
شایستگیهای اخلاقی ما زمانی ارتقا پیدا میکند که ما نسبت به شناخت خود دربارة موفقیت در تدریس آگاهی لازم را داشته باشیم.
بسیاری از ما، با مروری به گذشتة دانشآموزی و دانشجویی خودمان، به این واقعیت میرسیم که «منش» معلمان یا استادان ما بیش از «روش» آنها در تربیت ما تأثیرگذار بوده و زمانی که بیان سبکها برخاسته از باور او بوده، همان زمینهساز «تغییر» ما شده است.
گفتوگویی با ایشان داشتیم که در مجلة رشد معلم بهمن ماه سال ٩٥ چاپ شده است."