چکیده:
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه سرمایه نمادین ایرانی – اسلامی با بازاریابی داخلی و سکوت سازمانی (دانشـگاه ) اسـت برای این مهم دو فرضیه شکل گرفته است که به بررسی رابطه سرمایه نمادین مبتنی بر الگـوی ایرانـی – اسـلامی بـا بازاریـابی داخلی و سکوت سازمانی پرداخته شده است که میزان این رابطه به ترتیب برابر با ٠.٥٣ و ٠.٤١- است کـه نشـان دهنـده رابطـه مثبت و معنادار با بازاریابی داخلی و رابطه منفی و معنادار با سکوت سازمان (دانشگاه ) است . روایی صوری پرسش نامه ها توسـط متخصصان مربوطه تائید شده است و پایایی پرسش نامه ها توسط آزمون آلفای کرون باخ ارزیابیشده است که تمامی قابـل قبـول بوده اند. هر چه افراد سرمایه های نمادین اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی بیشتر و مبتنی بر الگوی اخلاقـی و معنـوی (ایرانـی – اسلامی) داشته باشند، ارائه خدمات مختلف در سازمان (دانشگاه ) توسط سایر افراد اعم از مـدیریت و سـایر دانشـجویان بیشـتر خواهد شد و این گونه سکوت سازمانی در دانشگاه نیز تابع این موارد است و کاهش میباید که نشان از کـاهش سـکوت مطیـع ، سکوت تدافعی و سکوت دوستانه است .
خلاصه ماشینی:
"انگیزه های سکوت کارکنان نوع انگیزه کارمند سکوت کارمند: امتناع عمدی از بیان ایده هـا، اطلاعـات و نظرهـای مرتبط باکار رفتار کناره گیرانه : بر اساس تسلیم ، احساس ناتوانی در ایجاد تغییر سکوت مطیع : خودداری از بیان ایده ها بـه دلیـل تسـلیم بـودن در مقابل شرایط حفظ ایده ها نزد خود، به دلیل خودکارآمـدی کـم در ایجاد تغییر رفتار خودحفاظتی: بر اساس ترس ، احساس نگرانی و درخطر بودن سکوت تدافعی: خودداری از ابراز اطلاعات به دلیل مشکلاتی ناشـی از ترس و کتمان حقایق به منظور محافظت از خود رفتار دیگرخواهانه : بر اساس نوع دوستی، احساس تشریک مسـاعی و نوع پسندی سکوت نوع دوستانه : خودداری از ارائه اطلاعـات محرمانـه بـه دلیـل همدستی و تعاون ، حفاظت از دانش اختصاصی برای سـود رسـاندن به سازمان مأخذ: (زارعی متین و همکاران ، ١٣٩٠) بنابراین بر اساس مطالب ارائه شده ابعاد سکوت سازمانی به شرح زیر ارائه میگردد: 1 ٢-٦-سکوت مطیع هنگامیکه اکثریت افراد، فردی را به عنوان فرد ساکت نام نهند، منظور آن ها اغلب آن است که وی به طور فعـال ، ارتبـاط برقـرار نمیکند (کرانت ، ٢٠٠٠)؛ سکوت حاصل از این نوع رفتار، سکوت مطیع نام دارد و به خـودداری از ارائـه ایـده هـا، اطلاعـات یـا نظرات مربوطه بر اساس تسلیم و رضایت دادن به هر شرایطی اطلاق میگردد؛ بنابراین سکوت مطیع ، نشان از رفتار کناره گیرانه دارد که بیشتر حالتی انفعالی دارد تا فعال (پیندر و هـارلوس ، ٢٠٠١)؛ از ویژگـیهـای رفتاری افراد دارای این نوع سکوت میتوان مشارکت کم ، اهمال ، مسامحه ، غفلت و رکود را نـام بـرد."