چکیده:
در ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﮐﻪ ﺑﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﺟﻤﻌﯿﺖ، ﺟﻮاﻣﻊ و ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ در ﺣﺎل ﮔﺴﺘﺮش و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ و در ﭘﯽ آن، ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ آنﻫﺎ ﻧﯿﺰ روﺑﻪ ﻓﺰوﻧﯽ اﺳﺖ، ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ در ﯾﮏ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﭼﻨﺪﺳﻮﯾﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻢ در ﻣﻔﻬﻮم اﯾﺠﺎد اﺷﺘﻐﺎل، ﻫﻢ در ﻣﻔﻬﻮم اﯾﺠﺎد ﺗﺤﻮل از راه ﻧﻮآوریﻫﺎ و ﺑﻬﺒﻮد ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ و ﻫﻢ ﺑﻪﻋﻨﻮان ﻋﺎﻣﻞ ﮐﻠﯿﺪی در رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، ﺑﻪ ﺷﺪت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز اﺳﺖ؛ ﺣﺘﯽ ﻣﯽﺗﻮان ﺑﺤﺚ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ را در ﻋﺼﺮ ﻣﺪرن اﻣﺮوزی ﯾﮑﯽ از اﺻﻠﯽﺗﺮﯾﻦ راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺑﻨﯿﺎدی ﻫﺮ ﮐﺸﻮر ﻣﺤﺴﻮب ﮐﺮد و ﯾﮑﯽ از ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎی ﻣﻬﻢ ﺗﻤﺎﯾﺰ ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ و ﺟﻬﺎن ﺳﻮم را در ﻣﯿﺰان ﮐﺎرآﯾﯽ و ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽﮐﺮدن اﯾﻦ ﻣﻘﻮﻟﻪ داﻧﺴﺖ.
امروزه استفاده از رایانه زندگی بشر را در تمامی وجوه دگرگون ساخته است. مطالعات انجام شده در ارتباط با برنامههای توسعه اغلب کشورها نشاندهنده محوری بودن نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در اینگونه برنامههاست. فناوری را میتوان به عنوان ابزاری نیرومند و قوی برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش مورد استفاده قرار داد. با توجه به اینکه نظام آموزشی وظیفه بسیار سنگینی را بر عهده دارد، و با توجه به نوظهور بودن سیستم آموزش الکترونیکی، لازم است در اثربخشی و اجرای فعالیتهای آن، مطالعات جامع و وسیعی صورت گیرد. نظر به اهمیت و ضرورت به کارگیری سیستم آموزشی و همچنین اثربخشی کیفیت آن، در مقاله حاضر ضمن اشاره به موضوع آموزش کارآفرینی، تجارت الکترونیکی، پست، بیمه، کارآفرینی از طریق تجارت الکترونیکی و در نهایت عوامل مهم موفقیت در اثربخشی تجارت الکترونیکی، مباحث مذکور جمعبندی شده و پیشنهادات مرتبط با آن برای تحقیقات بیشتر در این زمینه ارایه میشود.
خلاصه ماشینی:
"در حقیقت تجارت الکترونیک بهعنوان محل ارتباط فناوری اطلاعات و بازار کسب و کار سبب شده است که بازار دایمی برای فعالیت و اشتغال عده بسیاری در این زمینه فراهم آید.
مهمترین علل ارتباط تنگاتنگ تجارت الکترونیکی با صنعت بیمه: با توجه به فراگیرشدن تجارت الکترونیک در سطح جهان، شرکتهای بیمه نیز نه تنها از این امر مستثنی نمیباشند، بلکه به دلایلی که بدان اشاره میشود، هم در بخش صدور و هم در بخش پرداخت خسارت، نیازمند استفاده از فنآوری اطلاعات، تجارت الکترونیکی میباشند: 1- افزایش سرعت و کیفیت در ارایه خدمات شرکتهای بیمه به بیمهگذاران 2- افزایش سرعت و دقت ثبت اطلاعات بیمهگذاران جهت سرویسدهی بهتر و سریعتر به آنان 3- پردازش اطلاعات ثبت شده جهت کاهش خطاهای انسانی و افزایش سرعت در تصمیمگیری 4- کاهش تقلبات و زیانهای ساختگی و فاقد وجاهت قانونی 5- افزایش توانایی شرکتهای بیمه در خصوص ایجاد ارتباط با بیمهگران بینالمللی جهت استفاده از دانش روز دنیا 6- پدیدآمدن ریسکهای جدید که نیازهای جدید بیمهای را با خود به همراه آورده است کارآفرینی از طریق تجارت الکترونیکی کارآفرینی از طریق تجارت الکترونیک به این موارد خلاصه نمیشود و موارد بسیاری خصوصا در زمینه کارآفرینی در شیوههای جذب مشتریان اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، همکاریها و شبکههای مجازی، واقعیت مجازی، آموزش و کار از راه دور و غیره همه و همه گستردگی کارآفرینی در عصر اطلاعات و در زمینه تجارت الکترونیک را نشان میدهد.
تجارت الکترونیک بهعنوان محل ارتباط فناوری اطلاعات و بازار کسب و کار سبب شده است که بازار دایمی برای فعالیت و اشتغال عده بسیاری در این زمینه فراهم بیاید."