خلاصه ماشینی:
"سرمقاله رواج گزارشگری مالی اینترنتی توسعه و پیشرفت در استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال ارتباطی جهت ارائه اطلاعات مالی،محیط گزارشگری جدیدی را برای بنگاههای اقتصادی به ارمغان آورده است.
گزارشگری مالی اینترنتی گونهای از افشاء داوطلبانه(اختیاری)است که مزیتهای بالقوهای بر گزارشگری مالی کاغذی(سنتی)دارد،نخست،گزارشگری مالی اینترنتی،کاهش هزینههای انتشار اطلاعات نظیر هزینههای چاپ و ارسال آن به سهامداران و سایر ذینفعان را به دنبال خواهد داشت و لذا بنگاههای اقتصادی انگیزه کافی برای درج اطلاعات بههنگام بر روی اینترنت را دارند.
اکنون با توجه به نفوذ اینترنت در جامعه و امکان استفاده تقریبا در دسترس آن برای همگان،به راستی وقت آن نرسیده که بنگاههای اقتصادی کشورمان به استقبال گزارشگری اینترنتی بروند.
قطعا همانگونه که در سایر کشورها شروع این کار، یعنی افشای اطلاعات مالی و گزارشگری اینترنتی،داوطلبانه بوده است،باید بنگاههای اقتصادی داخلی به صورت اختیاری دست به این کار زده و منتظر الزامی شدن آن از دهها سال دیگر نباشیم!"