خلاصه ماشینی:
"بزرگترین انگیزه تحول شرکتهای بیمه کپتیو هزینهء دسترسی یا فقدان دسترسی به انواع معین بیمه برای بازار تجاری بوده است ولی ملاحظات دیگری نیز وجود دارد،و آنچنان در ذهن مدیران ریسک و مدیران مالی حائز اهمیت بودهاند،که حتی زمانی که نرخهای بیمه بیش از حد پائین بوده است،علاقه به شرکتهای کپتیو بیشتر از قبل بوده است.
شرکتهای کپتیو میتوانند به عنوان شرکتهای صادرکننده مستقیم بیمهنامه تاسیس شوند که برای بیمهگذاران بیمهنامه صادر میکند و از آنها حق بیمه میگیرد،اما صنعت بیمه عموما بسیار قانونمند است،و در بسیاری از حوزههای قضایی، یک شرکت بیمه کپتیو در سادهترین و اصیلترین شکل، شرکت بیمهای است که فقط کلیه ریسکهای شرکت مادر را بیمه میکند ریسکهای معین را فقط یک بیمهگر پذیرفته شده میتواند صادر کند.
یک شرکت چند ملیتی میتواند شرکت کپتیو را برای تنظیم کسورات مورد استفاده قرار دهد و از این طریق یک مدیر محلی را قادر سازد در سطحی که با اندازه واحد تجاریاش مناسب است بیمه کند در حالیکه شرکت کپتیو فقط بیمه اتکایی مازاد بر میزانی که با گروه در کل مناسب است خریداری میکند."