چکیده:
هدف این مقاله بررسی ابعاد سه گانهی سرمایهی اجتماعی، خشونت نمادین و عرصهی تولیدات فرهنگی در عدم ارائه خشونت در بین نوجوانان به عنوان سرمایههای اجتماعی، با توجه به نظریهی بوردیو است. بنابراین مطالعه حاضر با بهرهگیری از نظریهی سرمایهی اجتماعی بوردیو در پی آن است که بداند ارائهی محصولات و تولیدات فرهنگی و ایجاد سرمایهی فرهنگی و فرهنگسازی در میان نوجوانان بزهکار به عنوان سرمایههای اجتماعی، به چه میزان منجر به عدم ارائهی خشونت در میان آنها میگردد و سعی بر آن است که به نهادینه کردن عادات درست فرهنگی نظیر مطالعه و تحصیل از طریق عرصهی تولیدات فرهنگی و سرمایههای فرهنگی مد نظر بوردیو پرداخته و بتوان عادات سطح پایین قشر نابههنجار اجتماع را(جوانان بزهکار) به سطحی مطلوب رساند و خشونت نمادین حاصل از بستر نامناسب فرهنگی و اجتماعی را که در آن رشد یافتهاند، در آنها تقلیل داد و به کمک تسلط از طریق کاربردهای رسمی زبان و آموزش اعمال شده ازطریق طبقه مسلطتر، بر روی این قشر سطح آنها را در طبقهی حاصل از ساختار اجتماعیشان بالا کشید و کنترلشان کرد.
خلاصه ماشینی:
بنابراین مطالعه حاضر با بهره گیری از نظریه ی سرمایه ی اجتماعی بوردیو در پی آن است که بداند ارائه ی محصولات و تولیدات فرهنگی و ایجاد سرمایه ی فرهنگی و فرهنگسازی در میان نوجوانان بزه کار به عنوان سرمایه های اجتماعی، به چه میزان منجر به عدم ارائه ی خشونت در میان آن ها میگردد و سعی بر آن است که به نهادینه کردن عادات درست فرهنگی نظیر مطالعه و تحصیل از طریق عرصه ی تولیدات فرهنگی و سرمایه های فرهنگی مد نظر بوردیو پرداخته و بتوان عادات سطح پایین قشر نابه هنجار اجتماع را (جوانان بزه کار) به سطحی مطلوب رساند و خشونت نمادین حاصل از بستر نامناسب فرهنگی و اجتماعی را که در آن رشد یافته اند، در آن ها تقلیل داد و به کمک تسلط از طریق کاربردهای رسمی زبان و آموزش اعمال شده از طریق طبقه مسلط تر، بر روی این قشر سطح آن ها را در طبقه ی حاصل از ساختار اجتماعیشان بالا کشید و کنترلشان کرد.
هدف از انجام این مطالعه این است که بدانیم : آیا میتوان با ایجاد بستر فرهنگی و فرهنگ سازی مناسب نوجوانان بزه کار را به مسیر درست برگرداند؟ در این پژوهش جهت درک بهتر روابط میان کلیدواژه های موجود در نظریات بوردیو، ابتدا پس از بررسی نظریه عادت به تعریف واژگان سرمایه و قدرت ، قدرت نمادین ، سرمایه های اجتماعی، نمادین ، 3 فرهنگی، تحصیلاتی و خشونت نمادین و در نهایت ربط مفهوم عادت به این واژگان و ارتباط این مفاهیم با علوم کتابداری پرداخته میشود.