خلاصه ماشینی:
"فصل نهم به تحول و نوآوری اختصاص دارد و باتوجه به تغییرات دائمی که در محیط اطراف سازمان در شرف تکوین و رخ داد است،ضرورت تحول و اعمال نقش مدیران به عنوان عامل ایجاد تحول و نوآوری و یا حامی آن اجتنابناپذیر تلقی و ادامه حیات سازمانها منوط به قدرت تطبیق آنها با محیط اطرافشان قلمداد گردیده است،البته نسبت به مقاومتهائی که در مقابل تحول و تغییر بروز میکند نباید بیتفاوت بود و با بررسی علل و موجبات این مقاومتها راهحل مناسب رفع هریک را بایستی جستجو کرد.
این کتاب در دو بخش و 01 فصل و 543 صفحه تنظیم شد و عناوین فصول آن بشرح ذیل است: فصل اول:سیری در پیدایش بازرگانی فصل دوم:شناخت مفاهیم و ویژگیهای بازرگانی فصل سوم:محیط بازرگانی فصل چهارم:مبانی حقوقی مؤسسات بازرگانی فصل پنجم:فرآیند مدیریت فصل ششم:برنامهریزی و تصمیمگیری فصل هفتم:سازمان و سازماندهی فصل هشتم:هدایت و رهبری فصل نهم:تحول و نوآوری فصل دهم:نظارت و کنترل مولف در فصل اول سیر تاریخی و تکوینی ایجاد مؤسسات و سازمانهای بازرگانی را تشریح میکند."