خلاصه ماشینی:
"برخی معتقدند هرقدر -البته بهطور نسبی- حجم مطالب درسی و میزان ساعات اختصاص یافته بیشتر باشد، میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بیشتر است.
البته «یافتههای تیمز و پرلز هم نشان میدهد که هرچه حجم مطالب درسی و میزان ساعات اختصاص یافته به آموزش بیشتر باشد، میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بیشتر است.
یعنی علاوهبر مفاهیم، مهارتها و نگرشهایی که تهیهکنندگان محتوای برنامة درسی انتخاب کردهاند، رابطة معلم با دانشآموزان و رابطة دانشآموزان با یکدیگر نیز منشأ دیگری برای محتواست، منتها چون این رابطهها اختیاری نیست و نمیتوان از قبل آنها را پیشبینی کرد، در بحث برنامهریزی که بهطور عمده با اعمال آگاهانه مرتبط است، کمتر مورد توجه قرار میگیرد.
لذا اگر انتظار داریم عملکرد دانشآموزان در آموزش ریاضیات و علومتجربی بهطور قابل ملاحظهای بهبود یابد، لازم است محتوایی که برای آموزش این دروس در نظر گرفته میشود، بیش از پیش با زندگی، تجربیات روزمره و مسائل روز مرتبط باشد."