خلاصه ماشینی:
"بنابراین، چه در برقراری روابط ـ با سایر اعضای مدرسه و اعضای اصلی مدرسه یعنی دانشآموزان ـ و چه در انجام وظایف آموزشی، پرورشی و اداری، میبایست به فرهنگ و ارزشهای معنوی و انسانی توجه و بر اساس آنها عمل کرد تا زمینههای لازم برای درونی شدن ارزشها در دانشآموزان فراهم شود.
کلیدواژهها: ارتباط مطلوب، اهداف آموزشی کلیدهای ارتباط چگونگی برقراری ارتباط مطلوب بین کارکنان در پیشبرد اهداف آموزشی فریده بهاری آموزگار منطقة ۶ شهر تهران (رجوع شود به تصویر صفحه)مدیر و روابط انسانی از آنجا که مدیر در مدرسه با معلمان و مربیان، کارکنان آموزشی و اداری، دانشآموزان و همچنین والدین دانشآموزان ارتباطی نزدیک و ضروری دارد، در برقراری روابط انسانی میبایست اصول و نکاتی را مدنظر داشته باشد؛ از جمله: آگاهی از مسائل و مشکلات و نیازهای معلمان؛ معلمان مانند سایر اعضای مدرسه و جامعه نیازهای مادی و معنوی دارند و احتمالا در راه رفع این نیازها ممکن است موانع و مشکلاتی ایجاد شود."