مقدمه
از جند دهة گذشسته به اینسو شمارافراد اشنا به بیش از یک زبان» رشد چشمگیری داشته است. پیشرفت دستاوردهای
تکنولوژیک. بهویژه در علوم رایانهای و فناوری اطلاعات و به دنبال آن به بازار آمدن حجم وسیعی از نرمافزارهای دوسویه
(تعاملی)» نحوة تدریس» یادگیری و ارزیابی را متحول ساخته است. اکنون» منابع جدید تکنولوژی آموزشی به مدرسان زبان این
امکان را میدهد تا افزون بر ایجاد محیطهای یادگیری تعاملی, فعالیتهای واقعی را با هدف پادگیری زبان مقصد که موجب
پیوند کلاسهای درس با دنیای بیرون میشود بازآفرینی کنند. این تکنولوژی, همچنین برای فراگیران زبان بسیار مفید است.
زیرا باعث انعطاف پذیری بیشتر در یادگیری, ایجاد روابط اجتماعی و تأمل دربارة زبان میشود. ابزارهای متنوع دنیای مجازی
امکان ارزیابی و مشاهدة پیشرفت فراگیران زبان را نیز فراهم میسازد. با وجود این از آنجا که بسیاری از این نوآوریها به دست
افرادی خارج از حوزه آموزش زبان ساخته میشود استفاده از آنها و کاربرد در زمینه تدریس و یادگیری نیازمند ارزشیابی و
بررسی دقیق است. در مقالة حاضرء نرمافزار یادگیری زبان ممرایز معرفی و محاسن و معایب یادگیری زبان دوم
از طریق آن بیان شده است.
خلاصه ماشینی:
"The Distribution of Common Points (1: Describing the Class, 2: Describing the Problems of the Classes, 3: Teachers’ Attempts to Continue the Process of Teaching Even When They Dealt with the Problems, 4: Satisfaction of Teachers with the Process of Teaching, 5: Teachers’ Attempt to Find the Origins of the Problems, 6: Teachers’ Self-Confidence to Blame Themselves as the Causes of Problems) in Journals and Interviews During Three Months To answer the second research question and to know about the participants’ perceptions of the process of the study and its effectiveness in reflective teaching, the following points were extracted from the journal entries and the interviews in the last month of the study.
As the findings indicated, through experiencing the weekly writing of the journal entries as a way of enhancing critical thinking on teaching, the English teachers considered the causes of all the problems of the English classes and also they gradually increased their self-confidence to the degree that they declared themselves as the possible sources of some of the problems in their classes.
Based on the finding of the study, it can be concluded that writing journal entries could be helpful in improving the EFL teachers’ ability to think critically on the problems happening in their English classes.
Indeed, the findings of the present study would help the EFL teachers realize the benefits of journal writing in enhancing critical thinking as a useful way of facing the challenges of teaching English to EFL students."