خلاصه ماشینی:
"او هرگز بهطوررسمی آموزشی در زمینة عکاسی کسب نکرد و با دریافت این مسئله که بهواسطة مجسمهسازی نمیتواند پولی بهدست آورد، دوربین بهدست گرفت و خیلی زود توانست اولین عکس قابلتوجهاش را، که دورنمایی است از شهر برلین که در آتش شکست در جنگ جهانی دوم میسوخت، عکاسی کند.
» فیشر در مجموعة «وضعیت برلین» ـ که نام پروژة عکاسی مربوط به سالهای 1953 تا 1960 بود ـ این خصلت منحصربهفرد عکسهایش را در کشف موقعیتها، بهخوبی نشان میدهد.
این خصلت در مجموعة نیویورک در تفاوت با عکسهای بلوک شرق و وضعیت برلین در نوعی متفاوت، همچنان وجود دارد.
این خصلت در تنوع تیپیک افراد و وضعیت التخاطی فرهنگی نیویورک تبدیل به تصاویری پرجنب و جوش، غافلگیرکننده، و محرک در تفاوت با وضعیت فریزشده و مجسمهوار آدمها در مجموعة برلین یا عکسهای مربوط به بلوک شرق شده است."