خلاصه ماشینی:
"اگر تصویری که از لحاظ هنری بیارزش قلمداد میشود میتواند در فعالیتی خیریه چنین بردی داشته باشد، پس حقیقتا جایگاه «هنر واقعی» در یاریرساندن به قربانیان کجاست؟ تبدیلکردن هنر به اسلحهای واقعی برای بیان یا مبارزه با فجایع اجتماعی، نیاز به بینشی دربارة جایگاه اجتماعی هنر و هنرمند دارد: بینشی که هنرمند را قادر سازد تا تداوم بیوقفة فاجعه را در پس عادیترین جلوههای زندگی امروز ببیند و صرفا مصرفکنندة اولویتهای خبری رسانهها نباشد، رسانههایی که از همین حالا قربانیان را فراموش کردهاند.
اگرچه مقامهای فرانسوی اعلام کردهاند که هیچ محدودیتی برای نمایش آثار مجموعه لوور، که شامل نقاشی بدنهای برهنه، نقاشیهای اسلامی و مسیحی و آثار شاخص مذاهب آسیایی است، درنظر گرفته نشده است اما نمایش «گنجینه یادگارهای قوم یهود» احتمالا یکی از چالشهای بزرگ موزه در قلمرو کشورهای اسلامی خواهد بود.
. مهرنوش علیمددی نقاشی سالواتور موندی یا ناجی جهان، شاهکار هنری لئوناردو داوینچی از مسیح مقدس، 15 نوامبر در حراج کریستیز به قیمت 450 میلیون دلار چکش خورد و این فروش، آن را «گران قیمتترین اثر جهان» کرد."