خلاصه ماشینی:
"اما سوال این است که قاب سینما چگونه میتواند پرترهای از این جهان پهناور منشوری سوژه بهتصویر درآورد، بهگونهای که حق مطلب را ادا کند؟ از تاراج به حراج منصوره قاسمی احتمالا بارها در شبکههای اجتماعی، تصویری از موجودی افسانهای را در وضعیتی رقتانگیز، مرده در صحرایی بیآبوعلف دیدهایم.
حذف کاشیها از گذشتة شهری، یا بهتاراجبردن یک تمدن در سیستان و سردرآوردن آثاری پراکنده و انتقالشان به مجموعههای خصوصی شبیه شعبدهبازی است، اما حقة در پس این نمایش نه شگفتانگیز است و نه حیرتآور.
برای کسانیکه شاهد بیسامانی فکری و فرهنگی و تبدیل هر اثر هنری و تاریخی به پول، آنهم بهطورگسترده در فضای کشور اند، جذابیت اخبار فروش نگارهای، فرش یا کاسهای ایرانی در این حراجیها، تنها به تعداد صفرهای قیمت محدود میشود.
اما اثری از سارا رهبر از فهرست آثار حراج حذف شد و دو اثر از سهراب سپهری و حسین کاظمی فروخته نشد."