خلاصه ماشینی:
"وریس در آثارش با تکیه بر مهارتهای خود به عنوان یک مرمتگر، قطعات اشیاء سرامیکی را بعد از یک ضربه تصادفی، بهجای بازسازی، واسازی2 و سبک کاری خود را «زیبایی ویرانی» یا «بازسازی در مواجهه با واسازی» معرفی میکند.
د وریس در یکی از چیدمانهای خود با عنوان «جنگ و قطعات» از تعداد بسیار زیادی قطعات ظروف و مجسمههای شکسته سرامیکی برای بیان مفهوم موردنظرش بهره برده است.
قسمت شیشهای بهعنوان روح شیء سفالی درنظر گرفته شده و قطعات شیء اصلی را در خود جای داده است و آن را بهصورت طیفی شفاف به بیننده مینمایاند و مخاطب را به تفکر درباره سرگذشت این وسیله ترغیب میکند.
د وریس همچنین در آثار اخیرش از روش «کینتسوگی»3 که یک روش سنتی ژاپنی بهمعنای اتصال با طلا است و در آن قطعات شکسته سفال را با مادهای شامل پودر طلا و ترکیبات دیگر تعمیر میکنند، بهره برده است."