چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی نقش نوین ارتباط جمعی در احساس امنیت اجتماعی جوانان پرداخته است. تحقیق از نوع کاربردی و به روش پیمایشی میباشد که شیوه اجرای آن به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق کلیه شهرندان شهر ری هستند که تعداد آنها بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن (1395)، 349700 نفر است. از این تعداد، 383 نفر به عنوان نمونه و با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج حاصل از تأثیر فردی متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته از دیدگاه افراد مورد مطالعه از طریق ضریب همبستگی پیرسون حاکی از آن است که متغیرهای احساس امنیت مالی، احساس امنیت جسمی و جانی، احساس امنیت فکری و سیاسی، احساس امنیت جمعی، احساس امنیت فرهنگی، احساس امنیت عمومی و احساس امنیت روانی با استفاده از رسانههای نوین ارتباط جمعی رابطه مثبت و معنیداری داشت.
خلاصه ماشینی:
داده های تحقیق حاکی از آن است که از دیدگاه شهروندان شهر ری بین استفاده از رسانه های نوین ارتباط جمعی و احساس امنیت مالی رابطه معناداری در سطح ٠/٠١ وجود دارد (٠٠٠٠=P و ٠/١٩٠ =r).
داده های تحقیق حاکی از آن است که از دیدگاه شهروندان شهر ری بین استفاده از رسانه های نوین ارتباط جمعی و احساس امنیت جسمی و جانی رابطه معناداری در سطح ٠/٠١ وجود دارد (٠٠٠٠=P و ٠/٢٦٨ =r).
داده های تحقیق حاکی از آن است که از دیدگاه شهروندان شهر ری بین استفاده از رسانه های نوین ارتباط جمعی و احساس امنیت فکری و سیاسی رابطه معناداری در سطح ٠/٠١ وجود دارد (٠٠٠٠=P و ٠/٤٣٤ =r).
داده های تحقیق حاکی از آن است که از دیدگاه شهروندان شهر ری بین استفاده از رسانه های نوین ارتباط جمعی و احساس امنیت جمعی رابطه معناداری در سطح ٠/٠٥ وجود دارد (٠٠٣٥=P و ٠/١٠٨ =r).
داده های تحقیق حاکی از آن است که از دیدگاه شهروندان شهر ری بین استفاده از رسانه های نوین ارتباط جمعی و احساس امنیت فرهنگی رابطه معناداری در 125 سطح ٠/٠٥ وجود دارد (٠٠٠٠=P و ٠/٣٠٦ =r).
داده های تحقیق حاکی از آن است که از دیدگاه شهروندان شهر ری بین استفاده از رسانه های نوین ارتباط جمعی و احساس امنیت عمومی رابطه معناداری در سطح ٠/٠١ وجود دارد (٠٠٠٠=P و ٠/٤٠٥ =r).
داده های تحقیق حاکی از آن است که از دیدگاه شهروندان شهر ری بین استفاده از رسانه های نوین ارتباط جمعی و احساس امنیت روانی رابطه معناداری در سطح ٠/٠١ وجود دارد (٠٠٠١=P و ٠/١٦٨ =r).