خلاصه ماشینی:
"پهلوان پنبه نمایش آثار محمد رحیمی در گالری ماه منصوره قاسمی در آثار محمد رحیمی جدال میان سنت و نوگرایی، نه به شیوة نقاشان نوپرداز ایرانی که در تیپسازی هجوآمیز کاراکترهای پهلوانمآبانهاش خود را نشان میدهد.
در صفحات فکاهی نیز هدف به ریشخند گرفتن موضوع یا کاراکتری است که بهواسطة تغییر موقعیت و ظاهر کلیشهایاش به تمسخر گرفته شده است.
این آثار نمایش عینی ذهنیت نقاش از پهلوانی در موقعیت امروزی هستند و البته، تا آنحدی کمیک میشوند که این ذهنیت را بنمایانند و معنایی دوگانه یا ثانوی، مانند آنچه از کاریکاتور انتظار میرود را بهدست نمیآورند.
اما نکتة مشترک میان این دو، جز پرترههای پهلوانی، تضاد بیپایان در فیلمفارسی و در نقاشیهایی است که با عنوان پهلوان پنبه بهنمایش درآمدهاند.
و همینطور، همان نزاع میان سنت و مدرنیزمی که در فیلمفارسی غالبا بدل به پیروزی سنت بر مدرنیزم میشود، در نقاشیهای محمد رحیمی تبدیل به تیپسازی در وضعیتی تازه و در حالتی میشود که پهلوان، همان پهلوان سنتی است که در منظرهای دیگرگونشده بهتصویر درآمده است."