خلاصه ماشینی:
"گروه دیگر معتقدند که مراکز پیش دبستانی، فقط باید کودکان را برای خواندن و نوشتن آماده کند و آموزش رسمی،نباید قبل از مدارس ابتدایی شروع شود( Lundberg -1991 Arnqvist, 1989) در روش اول،آموزش لغات و حروف،جزئی از فعالیتهای مراکز پیش دبستانی است؛بهگونهای که کودکان،به صورت بازی با حروف آشنا میشوند.
با این که تحقیقات روی تعداد کمی از کودکان انجام شد،ولی در برنامه آموزشی مراکز پیش دبستانی سوئد،تأثیر بسیاری داشت و نتایج نشان داد که لغات و حروف باید همراه با بازی،به کودکان آموزش داده شود.
هنگامی که محققان،ارتباط بین توانایی زبانشناسی و سوادآموزی را بررسی کردند، متوجه شدند که شناخت ساختار آواشناسی زبان،با توانایی خواندن و نوشتن در ارتباط است: Lundberg, ؛1991(1985 Olofsson, ) ؛1988 Arnqvist,Frost,Petersen, نشان داده است که آموزش زبانشناسی به کودکان پیش دبستانی،باعث پیشرفت آنها در خواندن میشود؛بهخصوص هجا کردن کلمات."