خلاصه ماشینی:
"نقد و بررسی شخصیتهای تصویریدر روایت باستانی نو شده (به تصویر صفحه مراجعه شود)دلایل زیاد برای نوشتن روی این کتابداشتم،از پارسال تا حالا اما ننوشتم،نمیدانمشاید چون نوشتن نقد روی کتاب کودک رابیثمر میدانم.
آزاد،شاید این احساسرا برانگیزاند که احتیاج به کلمات باستانی دارد،اما باید دانست که کارکرد زبان در داستان&%07728NKKG077G% نقد و بررسی شخصیتهای تصویریدر روایت باستانی نو شده (به تصویر صفحه مراجعه شود)دلایل زیاد برای نوشتن روی این کتابداشتم،از پارسال تا حالا اما ننوشتم،نمیدانمشاید چون نوشتن نقد روی کتاب کودک رابیثمر میدانم.
آزاد،شاید این احساسرا برانگیزاند که احتیاج به کلمات باستانی دارد،اما باید دانست که کارکرد زبان در داستان&%07728NKKG077G% زبان که به عنوان عنصر اولیه متن،همیشه در کار کودک لحنی آسانگیر دارد و بر رسانگیاش تأکید میشود،در روایت م.
اما چیزهایی که درتصویرهای این کتاب میبینید: 1-مادر خاله سوسکه،با عصایی و عینکیبه نشانه پیری 2-خاله سوسکه کفش قرمزی،با روبانیقرمز به موهایش 3-کفش دوزکی در دکان کفاشی 4-هزارپایی با دویست و بیست و دو پا 5-عنکبوتی در کارگاه تارتنی 6-چرخ ریسکی در حال نخریسی 7-مردی سوار ماشین 8-آقا موشه در دکان حاجی رمضون 9-آقا موشه و خاله سوسکه،در لباسعروس و داماد 10-خاله سوسکه و مادرش،با بچهسوسکهای تازه به دنیا آمده،صورت کردن این تصاویر،نشان میدهدکه شخصیتها محور همه تصویرها هستند واگر لکه ابری،خانهای،درختی در تصویر آمده،چیزی در حاشیه است یا چیزی صرفا پرکنندهکه نقشی توصیفی و توضیحی ندارد اما نکتهمهمتر،این است که تصاویر به زمان روایتوفادار نیستند(آیا وفاداری در تصویرگری،صفتی خوب است؟اگر تصویرگر به قصه وفاداربماند درستتر عمل کرده؟کارکرد تصویر برایقصه نقشی توضیحی نیست،تصویر وظیفهتشریح قصه به شکلی بصری ندارد،تصویرهاقرار تخیلی را موجب شوند که از کلمات،روایتی خوابگونه میسازد."