خلاصه ماشینی:
"براساس اظهاراتی که در این مقاله عنوان شده است،امروزه نهتنها دانشآموزان و معلمان به حل المسائل روی آوردهاند،بلکه ظاهرا وزارت آموزشو پرورش نیز با پذیرش ضعفهای نظام آموزشی کشور و تسلیم در برابر آن،خود به این معرکه پیوسته و انتشارات وابسته به این وزارتخانه،وارد بازار حل المسائلها نیز گوی موفقیت را ربوده و با رفع ممنوعیت چاپ این کتابها یک شبه ره صد ساله پیمودهاند.
برای انجام این تحلیل 85 جلد کتاب که سه جلد از آنها به صورت جنگ یا مجموعه بوده،مورد بررسی قرار گرفته است.
میزان کاربرد مختلف اطلاعات به دست آمده،درصد فرمهای ارائه را به تفکیک گروههای سنی به ترتیب زیر مشخص میکند.
(جدول شماره 1) با توجه به جدول شماره 2 مشخص میشود که قصه و داستان در کتابهای مربوط به گروه سنی«ب»، نسبت به سایر گروههای سنی بیشتر بوده است(86 درصد)؛نثر توصیفی در کتابهای گروه سنی«د»بیشتر بوده است(33 درصد)؛شعر و عبارت منظوم در کتابهای گروه سنی«ج»بیشتر دیده است(16 درصد)."