خلاصه ماشینی:
"درست است که کودکان باید فراتر از آنچه در کتابهای درسیشان نوشته شده است، بر وسعت آگاهیها و دانش خود و یا به عبارت دیگر،بر اطلاعات علمیشان بیفزایند،اما آیا نباید کودک قبلا ذهنیتی از موضوع داشته باشد؟وقتی کتاب برای گروه سنی«ج» نوشته میشود و مخاطبان با این سن،نه کلمهء عدد اتمی را شنیدهاند و نه از آرایش الکترونها در مدار اتمها چیزی میدانند و نه میدانند که چطور سدیم یکی از الکترونهایش را به کلی میبخشد و یا چطور یک الکترون،به صورت تک و آزاد در میآید،معلوم است که نتواند با آن ارتباط بگیرد.
ضمن تقدیر از زحمات نویسنده که تمام تلاش خود را کرده است تا یک کار علمی را در قالب داستانی جذاب ارائه کند،بهتر بود ایشان مثلا با یک کارشناس شیمی در این مورد مشورت میکرد تا روند کار سیری منسجم و منطقی مییافت و اولویتها در نگارش مطالب،مورد توجه قرار میگرفت."