چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی بررسی رابطه بین مدیریت دانش با عملکرد سازمانی در کارکنان شهرداری منطقه 0صورت گرفت. روش پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارشناسان و مدیران با تجربه و مطلع شهرداری منطقه چهار ، به تعداد 1515 نفر بود که از میان آن ها با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه گیری تصادفی ساده 231 نفر به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. روش جمع آوری داده ها بر اساس دو پرسشنامه استاندارد پرسش نامه مدیریت دانش فونگ و چوی 2553 ( و پرسشنامه عملکرد سازمانی هرسی و گلد اسمیت) 1331 (صورت گرفت. پایایی این پرسش نامه با ( استفاده از روش آلفای کرونباخ برای تمامی ابعاد پرسشنامه ها بیش از 5,1 بدست آمد که نشان از پایایی مناسب ابزار پژوهش داشت. برای محاسبه روایی از روایی ظاهری و محتوایی استفاده شد که نتاج بیانگر روا بودن ابزار تحقیق بوده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، دادههایی که از اجرای پرسشنامه ها بهدست آمد، با استفاده از در دو بخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در بخش توصیفی عملیات SPSS نرم افزار صورت گرفت. هم- SPSS مربوط به اطلاعات جمعیت شناختی افراد نمونه آماری با استفاده از فرامین نرم افزار چنین از جداول و نمودارهایی که حاوی میانگین، فراوانی، درصد تجمعی و.... است، در این بخش استفاده شد.
انجام شد. در بخش استنباطی پژوهش تحلیل داده SPSS در نرم افزار K-S تست نرمال بودن نیز توسط آزمون
و تحت آزمون همبستگی)پیرسون ( و رگرسیون چند متغیره انجام می شود.در نهایت spss ها با استفاده از 21
نتایج نشان دهنده تاثیر معنادار و مثبت مدیریت دانش بر عملکرد شغلی کارکنان در جامعه مورد مطالعه بود.