خلاصه ماشینی:
"جامعهای که نویسنده آن را رها کرده باشد،دچار بحران میشود و ما مواجه میشویم با طیفی از نوجوانها که کتابهای مخصوص بزرگسالان را مطالعه میکنند؛چون نویسندهای وجود نداشته که برای آنها کتاب بنویسد.
مثلا در جامعه ما و در رسانههای ما برای مطالعه تبلیغ نمیشود و اگر هم در رسانهها برنامهای در این زمینه ساختهشده،بسیار سطحی و ضعیف بوده است.
داوود امیریان نویسنده واقعیت این است که در کتابها به نیازهای بچهها کمتر توجه میشود و آنها سوژهها و مسایل دلخواه خود را در کتابها پیدا نمیکنند بنابراین،آنها را جذب نمیکند.
مگر یک نوجوان چقدر پول تو جیبی میگیرد که بخواهد بخشی از آنرا به خریدن کتاب اختصاص دهد؟البته،ممکن است کتابهایی مثل هریپاتر،باوجود قیمت زیاد، خریدار داشته باشد و این نشان میدهد که تبلیغات، تأثیر زیادی در فروش کتابهایی از این دست دارد.
دیگر اینکه دلیل نپرداختن به سوژههای خوب، این است که از کتابهای ادبی و غیر بازاری حمایت نمیشود و نمیگذارند نویسنده کارخودش را بکند و گاهی برای پرداختن به سوژهای خاص،تحت فشار است."