چکیده:
جنبش تحقیق «علممحور» همانطور که هوا(۲۰۰۴) اشاره
میکند. جایگاهی برای روشهای کیفی در طرحهای تجربی
آمیخته در نظر میگیرد. در چنین طرحهابی, روشهای کیفی
ممکن است «به تنهایسی و با بهصورت ترکیسب با روشهای
کمی بهکار برده شوند که شامل استفاده از طرحهای تجربی
تصادفضی اسست» (ص ۴۹). طرحهسای روش ترکیبی بقایای
مستقیم تجربهگرایی کلاسیک هستند. آنها سلسله مراتب
روششناختی را در نظر میگیرند که در آن. روشهای کمی در
رس قرار دارند و روشهای کیفی به نقشی عمدتا کمکی تنزل
پید! میکنند. در دنبال کردن اهداف فنسالارانة انباشت دانش
برای پاسخ به این سوّال که چه چیزی بهتر است؟ [ص ۵۳و ۵۴].
جنبش روشهای آمیخته. روشهای کیفی را از سکونتگاه
طبیعیشان که درون چارچوب انتقادی - تفسیری است.
بیرون میکشند. تدلی ۲ و تشکری تحقیق را به دستهبندیهای
دوگانهای تقسیم میکنند: «اکتشاف» در برابر «تایید». کار
کیفی به دستهبندی اول اختصاص دارد و تحقیق کمی به
دستهبندی دوم [تدلی و تشکری, ۰۲۰۰۳ ۱۵]. مانند مدل
تجربی کلاسیک. ذینفعان مالی از گفتوگو و مشارکت فعالانه
در فرایند تحقیق کنار گذاشته میشسوند. این موضوع ابعاد
دموکراتیک و گفتمانیاش را تضعیف میکند و احتمال این مورد
را که صداهای خاموش گذشته شنیده شوند. کاهش میدهد.
همانطور که هو (۲۰۰۴) هشدار میدهد: این فقط بنیادگرایان
روش شناختی نیستند که از این رویکرد استفاده میکنند. بلکه
تعداد قابل توجهی از محققان تاثیرگذار و تحصیل کرده نیز به
این کار میپردازند. این ممکن است نوعی بهخطر انداختن فضای
سیاسی فعلی باشد یا میتواند واکنشی علیه زیادهرویهای
مشاهده شده در پسامدرنیسم و با هردوی آنها باشد. (ص ۵۷).