چکیده:
گردشگری مجازی وگسترش ET، با رائه یک مدل تجاری، مسافران بتوانند با صرف کمترین هزینه و داشتن کمترین دانش ، اطلاعات درستی بدست آورند و از خدمات ET بهره مند شوند. رایانش ابری برای دسترسی آسان و کم حجم کردن برنامه کاربردی ET برای سازمان استفاده میشود. از این رو لازم است فرصت های حاصله از این تحول فناوری را غنیمت شمرد و با توجه به ملاحظات ، از آن بهره گرفت . در این مقاله صنعت گردشگری الکترونیکی ١ را با استفاده از رایانش ابری مورد بررسی قرار داده و وضعیت آن را در مازندران مطالعه کرده که با در نظر گرفتن معیارهای مورد نظر گردشگران نظیر جنبه گردشگری مورد نظر (مذهبی، تاریخی، فرهنگی ، تفریحی و ...) و برخی از راهکارهای توسعه آن را ارائه خواهد داد. در نتیجه در عرصه ET
هر گردشگری امکان می یابد که برنامه ای برای سفر خود انتخاب کند که بیشترین مطلوبیت را برای او دارد، این سرویس بدون حضور فناوری اطلاعات مبتنی بر اینترنت امکان پذیر نبوده است و تنها از طریق ET میسر است .
Expansion of virtual tourism and electronic tourism (ET) strengthened by business models helps travelers to
obtain accurate information by spending low cost and the least knowledge and benefit from the ET services. Due
to large amount of information in tourism cloud computing can be employed to ease access and application of
the related software. Hence it is necessary to make use of new opportunities from the evolution of technology
and considerations. In this paper, electronic tourism industry (E-Tourism) is examined using cloud computing.
Thus, the required measures and criteria of tourism such as religious, historical, cultural, entertainment, etc. are
collected and then a strategic plan is developed for enhancement and prioritization of action plans in
implementing an intelligent user friendly application. As a result, in the field of ET every tourist can decide on
the choices which provide more utility in a trip. This service oriented program is conducted in internet and
information technology paradigm.
خلاصه ماشینی:
٢- ادبيات تحقيق بکارگيري فناوري ارتباطي نوين جزء لاينفک زندگي امروز شده است بدين ترتيب هربنگاه تجاري موظف است تا پاسخگوي خيل عظيم اين گروه از مشتريان و کاربران بدون درنظر گرفتن مرزهاي جغرافيايي باشد يکي از مهمترين کاربردهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات و اينترنت درصنعت گردشگري است و بدليل نقش و اهميتي که صنعت گردشگر خارجي مي تواند در ابعاد مختلف از جمله ايجاد درآمدهاي ارزي و افزايش توليد ناخالص داخلي منبع درآمد براي دولت منبع ايجاد اشتغال و بهبود خدمات اجتماعي داشته باشد (ياري و وظيفه دوست ، ١٣٨٦).
يکي از مهمترين کاربردهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات ، صنعت گردشگري است و به دليل نقش و اهميتي که صنعت گردشگري خارجي مي تواند در ابعاد مختلف از جمله ايجاد درآمدهاي ارزي و افزايش توليد ناخالص داخلي، منبع درآمد براي دولت ، منبع ايجاد اشتغال و بهبود خدمات اجتماعي داشته باشد، بنابراين براي ورود به بازار رقابتي جهان مجبور به تجهيز امکانات و بهره برداري از فناوري هاي نوين در قالب «گردشگري الکترونيکي» مي باشيم .
يکي از مهمترين کاربردهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات و اينترنت ، در صنعت گردشگري است و به دليل نقش و اهميتي که صنعت گردشگري مي تواند در ابعاد مختلف از جمله ايجاد درآمدهاي ارزي و 52 افزايش توليد ناخالص ملي، منبع درآمد براي دولت ، منبع ايجاد اشتغال و بهبود خدمات اجتماعي داشته باشد مجبور به تجهيز امکانات و بهره برداري از تکنولوژي هاي نوين مي باشد.