خلاصه ماشینی:
"در مراحل بعد تقویت قدرت انتخابگری (تعیین رژیم مصرف)، تأمل، پرسشگری و تحلیل نقادانه، هستة مرکزی آموزش رسانهای است که مورد توجه قرار گرفته و سعی میشود با استفاده از ظرفیت برنامه درسی موجود تأمین شود.
خواندن از طریق نوشتن آموزش رسانهای میکوشد با توانمندسازی کودکان و نوجوانان در نقد و تحلیل پیامهای رسانهای آنها را از مخاطب منفعل به مخاطبی فعال و هوشمند تبدیل کند، و این مهم را از طریق تمرین و گام گذاشتن بر پلة تولید انجام میدهد.
بهطور مثال چگونه پیامی را در یک شبکة اجتماعی منتشر کنیم که بیشتر دیده شود؟ یا چگونه زاویه دوربین در یک تبلیغ سبب میشود تا به محصول فکر کنیم؟ تجربه آنها در استفاده از رسانههای متنوع همچون رادیو، تلویزیون و اینترنت به آنها ویژگیهای متفاوت ابزارهای رسانهای را میآموزد و بخش مهم دیگری از سوادرسانهای یعنی «رسانهشناسی» را تأمین میکند."