خلاصه ماشینی:
"مطالعۀ تاریخچۀ بازیهای ویدیویی، حکایت از آن دارد که کاربران این بازیها نخست در جریان طرح مفاهیمی مانند جنگ ستارگان، به جنگ و ستیز با سفینههای مهاجم فضایی فراخوانده میشدند؛ اما در ادامه جای موجودهای ترسناک فرازمینی، ربوتها و مانند آنها، با چهرههای انسانی عوض شده، آنان با چهرههای انسانی هراسانگیز آشنا میشوند که برای مقابله با آسیب و گزند آنها، باید دست به نابودی آنها زد.
پس از تحلیل دادههای حاصله، نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که در درجۀ اول، میزان پرخاشگری بچهها پس از دیدن برنامۀ تلویزیونی و انجام بازی ویدیویی پرخاشگرانه به دو برابر افزایش یافته است و پرخاشگری کودکان به شکل معنادار، بیشتر از پرخاشگری آنها پیش از ملاحظۀ برنامۀ پیشگفته بوده است.
مبتلایان به سندرم اوتیسم اختلالاتی در زمینۀ ذهن دارند، برخی از این مشکلات عبارتاند از [10]: مشکل در پیشبینی رفتارهای دیگران، که موجب میشود آنان از افراد دیگر بترسند و از نزدیک شدن به آنها اجتناب کنند.
جسم پینهای7 که وظیفۀ مرتبط کردن سمت چپ و راست دو نیمکرۀ مغز را بر عهده دارد، در کودکان مبتلا به اوتیسم کوچک میشود، بههمین دلیل است که فعالیت نواحی مختلف مغزی این کودکان بهسختی هماهنگ میشود.
اعظم فاضلی -کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مقدمه ناخن جویدن یکی از شایعترین رفتارهای کلیشهای است و درصورتیکه بهطور قابلملاحظه در رفتارهای عادی فرد تداخل کند یا صدماتی ایجاد کند که به ملاحظات پزشکی نیاز داشته باشد، عنوان اختلال کلیشهای1 مطرح میشود."