چکیده:
هدف این مطالعه پدیدار شناسانه، بررسی مطالعه کیفی با تمرکز بر تجربه هشت دانشجو معلم در استفاده از روایت نگاری تاملی در فرایند کارورزی شان است . این تحقیق به طور خاص روی کسب تجارب اصلی مرتبط با واکنش ها، احساسات و افکار در مورد وجود روایت نگاری تاملی در فرایند کارورزی متمرکز شده است. تحلیل کیفی نشان داد روایت نگاری تاملی برای دانشجوی معلمان، توسعه دانش حرفه ای شخصی ، نظم ذهنی ، زمینه ای برای پیوند نظریه ها با دنیای عمل ، توسعه تعامل حرفه ای با دیگران ،خودآگاهی از فرایند توسعه خود و پیامدهای جانبی مانند توانمندی در نوشتن را به همراه دارد .
The purpose of this phenomenological
study was to examine eight teacher
students’ experiences in using the
reflective narrative journal in the
process of their Practicum.
Specifically, this study focused on
capturing the essence of the experiences
related to reactions, feelings and
thoughts about the reflective narrative
journal entries in Practicum process.
Qualitative analysis revealed that
reflective narrative journal for student
teachers encompasses the progress of
personal, professional knowledge,
mental discipline, context to link theory
with practice-world, professional
interaction development with others,
self-awareness from their development
process.In addition to those, It
endeavours Side effects such as
empowerment in writing.
خلاصه ماشینی:
روایت نگاری ابزار تأمل و بالندگی حرفه ای ؛ 1 تجربه دانشجو ـ معلمان در کاروزی Narrative Journal as a Tool of Reflection and Professional Development, Experience of Pre-service Teachers in Practicum Course صغری ملکی ٢، دکترمحمود مهرمحمدی ٣ S.
در میان برنامه های تربیت معلم ، کارورزی به جهـت همـراه بـودن بـا تجربـه هـای عملـی دانشجویان ، برنامه ای است که پرورش تأمل و تفکر را به شدت در خوددار اسـت و در این راستا، روایت نگاری تأملی می تواند به عنوان یکی از عناصر اصـلی ایـن برنامـه ، آن را همراهی نماید، استیکل و والتمن ٣ (١٩٩٤) نگارش تأملی را جزء جداییناپذیر کـارورزی دانسته و از آن به عنوان ابزاری مؤثر برای این برنامه یاد میکنند.
البته همچنـان کـه اشـاره شد روایت نگاری تنها راه واحـد و قطعـی بـرای پـرورش و تسـهیل تأمـل نیسـت و در 1Sowers 2 Emira and Wilde 3Stickel and Waltman 132 سال های اخیر به ویژه با بروز و حضور فنـاوریهـای جدیـد، دانشـجویان و مدرسـان از شیوه ها و ابزارهای تأملی متنوع و متعددی میتوانند بـرای حصـول ایـن هـدف اسـتفاده کنند؛ تصویربرداری از فرایند کلاس و نمایش آن در دانشـگاه و برپـایی جلسـات نقـد و گفتگو، تهیه ویدئو ژورنال و «گفتگو بـا خـود» در جلـوی دوربـین بعـد از هـر تجربـه ، تماشای مستقیم جریان کلاس توسط استاد، معلم راهنما و هم کلاسیها و سپس گفتگو و نقـد پـس از آن ، ایفـای نقـش و بازسـازی تجربـه توسـط دانشـجو در دانشـگاه و نقـد هم کلاسیها و استاد راهنما و...