خلاصه ماشینی:
"کتاب کودکان را میتوان یک کالای فرهنگی دانست که از رنگ،به عنوان عنصری تعیینکننده، در ارتباط با کودکان استفاده میکند رنگ برای ارائهء حس درون متن،قدرت بیان فوق العادهای دارد.
فصل دوم این رساله،با موضوع اصول رنگ آغاز میشود و در آن میخوانیم: تفکر حاکم بر اثر و سازماندهی آن از طریق عناصر بصری است که در بسیاری مواقع،نقش خاص و کلیدی رنگ را در کار تعیین میکند.
دستور العملهای کاربرد رنگ برای هنرمند، زمانی سودمند است که با تمرینات ممتد،تجربیاتی کسب کند و باید در نظر داشت که این دستور العملها زمانی میتواند جالب،زیبا و هماهنگ باشد که به جنبههای دیگر سازماندهی یک اثر نیز توجه شود.
اما آنچه یک تصویرگر،برای استفاده از رنگ در تصویرسازی کتاب در نظر میگیرد: -اهمیت دادن به سن کودک و اینکه هرچه سن کودک کمتر باشد،باید تعداد رنگها محدودتر و برخورد نسبت به کار ملایمتر باشد."