خلاصه ماشینی:
"این موجودات به محض تصویر شدن(مثلا وقتی با کلمات مری شلی تصویر میشوند یا در تصاویر فورد کاپولا در فیلم دراکولای برام استوکر)، ترسی را که در ذهن ایجاد کردهاند،به ترسی عینی واگذار میکنند که در عین قابل مشاهده بودن، دیگر همان تأثیر عمیقی را که خیالات بیشکل میگذارند،ندارند.
درواقع کلمات غبار ناواضحی از ترسهای نهاد را عرضه میکنند،اما همین ترس در سطح تصویر، دچار وضوح مخلی میشود که دیگر آنقدر غریبه نیست که در قالب کلمه بوده و در سطحی واضحتر، وقتی فیلمی از چیز ترسناک ساخته میشود،همه رازها و رمزهای موجود ترسناک از بین میرود و به راحتی قابلیت«این همانی»با آدمها و شرایط پیرامونی را مییابد.
در این صورت،هرچهقدر تصویر ترس به سمت وضوح میل میکند،از درجه ایجاد ترس در ذهن کاسته میشود: فردیت و تصویر ترس «رسیدن به فردیت از راه ترسهای انسانی، مسیری است که صعوبت آن موجب پدید آمدن شروارهها و موجودات شر شده."