خلاصه ماشینی:
"عسگری:توضیحی که لازم است داده شود،در مورد تصویرسازی شخصیتهای افسانهها است،به نظر میرسد شعبانی: به غیر از معماری، همهء عناصری که ما میخواهیم در تصویرسازی افسانه به کار ببریم، از آنجایی که افسانه خیلی وابسته به فولکلور هر ملت و کشور است،خیلی باید آگاهانه باشد و باید با توجه به ملیت هر قومی که افسانه به آن مربوط میشود، کار شود.
اکرمی:غیر از فضا و شخصیتپردازی،چه عناصر عسگری: در گذشته،قبل از این که ادبیات داستانی را به صورت نوشتار داشته باشیم، میبینیم که نوع روایت یا داستانپردازی، بیشتر در خدمت وقایعنگاری تاریخی بوده که در طول تاریخ هنر، بهطور مثال در هنر مصر، به صورت دیوارنگارهها و یا به صورت ستونهایی به اسم پیلون،این وقایع معرفی و ثبت میشده و در هنر روم،ستون تراژان بیانگر این رخدادهاست دیگری فکر میکنید مهم است؟ شعبانی:به نظر من به هر«المانی»که در فضاسازیها به کار میبریم،از رنگ و فرم لباسها و معماری گرفته تا هر چیزی که بتوان توسط آن به سابقه و الگوی کهن هر ملتی اشاره کرد،باید توجه شود.
برای مثال،صحنهای که به آن پرداخته شده،عنصر مورد تأکید در آن صحنه،زاویهء دیدی که نویسنده داشته و زاویهء دیدی که تصویرگر انتخاب کرده، نقطهء تأکیدی که هست اولویت بخشیدن به برخی عناصر تصویری،سبب میشود که متوجه ارتباط نامرئی یا ارتباط مرئی بین عناصری که در تصویر نقش ایفا میکنند،بشویم مثلا سرباز سربی در آن تصویری که آقای بوذری نشان دادند،کاری واقعگرا و جذاب بود.
فکر میکنم در ایران به جنبههای تخیلی قصهنویسی و این نوع فضا کمتر پرداخته شده عسگری:تصویر بعدی کار خانم نوشین مجازیپور است روی داستان جوجه اردک زشت."