خلاصه ماشینی:
"نقاشیهای آبرنگ الن سی (say) 4که در سال 1994 میلادی،برنده مدال کلدکات شد و عنوان«سفرهای پدربزرگ»(انتشارات هوتن میفلین 1993)را بر خود داشت و همچنین کتاب راهنمای تصویری«درخت درنا»(هوتن میفلین 1991)،از این دست آثار محسوب میشود.
این تصاویر، به گونهای دریا،رفتار و کردار فکها و اعتقادات و شیوه زندگی سرخپوستان را به ما نشان میدهد که برایمان ملموس و بسیار قابل باور است.
(انتشارات کلاریون،1995) داستان این کتاب،درباره وداع پدر یک خانواده جاماییکایی است که برای شغلی جدید و درآمد بیشتر،خانواده و محل زندگی خود را ترک میگوید.
حال و هوای ساده و روستاگونه مناطق استوایی،در این داستان اهمیت بسزایی دارد که به مناسبترین شیوه ممکن،با استفاده از لکههای رنگ و تأثیرات نور،با تأکید بر پهنه رنگین و درخشان رنگها و گیاهان سبز و سرشار این جزیره،پرداخته شده است.
دلیل دیگری که شاید ما را بر آن دارد تا فکر کنیم هنرمند از سنتهای هنری سر باز میزند،این است که مرز مشخص سبکشناختی درباره این آثار وجود ندارد.
نمونه دیگر کتب مصور شده با شیوه هنری سادهنگار(ناییف)،کتاب«افسانه پونیستیا»21است که بازخوانی و تصاویر آن،توسط تامی دی پائولا22انجام شده است(انشارات پاتنم 1994).
تصاویر این کتاب که به شیوهای سادهنگار آفریده شدهاند،با داستان آن بسیار متناسب است.
چیزی که اغلب در این آثار میتوان یافت،این است که هنرمندان در تصاویر نشان از ویژگیها،نقشمایهها و نمادهایی استفاده میکنند که در هنر خاص آن فرهنگ موجود است.
زیبایی خط،غنا و رنگمایههای گرم و همه اینها،به شکلی یادآور کمالگرایی هنر ایرانی است که در آثار مصور ادیانگ،در این کتاب دیده میشود.
دو شیوه برای تصویرگری این کتاب استفاده شده است."