خلاصه ماشینی:
"موضوع فروش داراییهای دولتی به شرکتهای سرمایه گذاری از طریق کمیته تبصره 35 قانون بودجه سال 1377،از پنچ دیدگاه 1)شرکتهای سرمایه گذاری به دلیل پایه مردمی و مشارکت دادن انبوه سرمایه گذاران از یک طرف،و داشتن توان بالقوه برای تجهیز منابع عمده سرمایه از طرف دیگر، میتوانند در رأس نهادهای مالی قرار گیرند و از طریق تبصره 35 داراییهای دولتی را خریداری کنند.
3)حذف تدریجی آن دسته از حمایتهای دولت که موجب عدم رقابت میشود،مآلا به حاکم شدن شرایط مطلوب بر بازار سرمایه و بهبود شرایط مناسب بخش خصوصی کمک میکند،ضمن آنکه واگذاری برخی از فعالیتهای دولتی به بخش خصوصی،میتواند در (به تصویر صفحه مراجعه شود) شرکتهای سرمایه گذاری را میتوان برای همیشه،یا برای مدتی محدود،یا هرگز،از مالیات معاف کرد.
به طور خلاصه،باید گفت که تفکیک مقام ناظر بر بازار پول از مقام ناظر بر بازار سرمایه،تشکیل هیاتی مستقل از مسوولان اجرایی و متشکل از خبرگان برای ارایه پیشنهاد در مورد ساخت بهینه بازار سرمایه در ایران، مشارکت دادن مسوولان بازار سرمایه در تصمیم گیرهای اقتصادی کشور و سرانجام،بهینه کردن رابطه بین ابزارهای بازار پول و بازار سرمایه،از جمله راهکارهای منطقی است و به عنوان یک پیشنهاد میان دورهای و تا زمانی که مسوول اصلی بازار سرمایه در ایران شناسایی نشده، پیشنهاد میشود که دبیر کل بورس اوراق بهادار تهران به عنوان مقام آگاه از بازار سرمایه،در نشستهای هیات دولت یا شورای اقتصادی یا کمیسیونهای اقتصادی شرکت جوید."