خلاصه ماشینی:
"-شناخت نقاط قوت کارکرد بیمه در بخش بیمههای اشخاص از دیدگاههای گوناگون و ارائه توصیههایی به دست اندر کاران برای رفع کمبودها و تقویت واشاعه این نوع بیمهها به منظور بالا بردن بازده شرکتهای بیمه.
یافتههای پژوهش: این پژوهش یک ابزار پایا و معتبر برای سنجش سطح رضایتمندی بیمه گذاران بیمههای اشخاص به دست میدهد که میتواند در پژوهشهای مربوط به رضایت در شعبههای مختلف بیمه ایران در قسمت بیمه اشخاص به کار رود.
-پیشنهاد میشود این پرسشنامه در شهرهای دیگر ایران نیز هنجار یابی شود تا در آن جمعیتها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
توصیههای کاربردی: -به شعبههای بیمه ایران در شهر تهران توصیه میشود که برای بررسی وضعیت رضایت مشتری در بخشهای مختلف بیمههای اشخاص و بهبود وضعیت رضایت مشتری از پرسشنامه استفاده کنند.
-به بیمه مرکزی ایران توصیه میشود که برای هنجاریابی در شرکتهای بیمه آسیا، البرز و دانا و بررسی وضعیت رضایت مشتری در آنها از این پرسشنامهها استفاده کند."