چکیده:
هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطه بین پویایی آموزشی و برند آموزشی با اعتماد آموزشی بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این تحقیق، مشتمل برتمامی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات در سال تحصیلی 95-1394 به تعداد 120 نفر بوده است. شیوه نمونه گیری، به دلیل محدودیت جامعه آماری، سرشماری بوده، بدین ترتیب همه جامعه آماری به عنوان نمونه تحقیق به تعداد 120 نفر انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل سه نوع پرسشنامه بوده است که عبارتند از:1.پرسشنامه محقق ساخته پویایی آموزشی مشتمل بر 12 گویه(95/0 =α،2. پرسشنامه برند آموزشی( حسینی و فرهاد نهاد،1392) مشتمل بر 44 گویه (92/0=α)، 3. پرسشنامه محقق ساخته اعتماد آموزشی مشتمل بر20 گویه(94/0=α ) برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون کلموگروف- اسمیرنف، آزمونt تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره) استفاده شد. به طور کلی نتایج تحقیق نشان داد وضعیت پویایی آموزشی بالاتر از حد متوسط، برند آموزشی پایین تر از حد متوسط و اعتماد آموزشی پایین تر از حد متوسط است. بین پویایی آموزشی و برند آموزشی با اعتماد آموزشی، در سطح 05/0>P رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد، همه ابعاد پویایی آموزشی می توانند به طور معناداری اعتماد آموزشی ادراک شده را پیش بینی کنند؛ هم چنین به جز ابعاد اشتهار و تبلیغات، سایر ابعاد برند آموزشی توان پیش بینی اعتماد آموزشی ادراک شده را به طور معنادار دارند.
خلاصه ماشینی:
مطالعات (٢٠١٣,Kane etal) نشان داد، معلمان می توانند از طریق بهره گیری از شیوه های یاددهی-یادگیری اثربخش و کارآمد، اعتبار نظام یادگیری را بهبود بخشیده و از این رو موجب جلب اعتماد فراگیران به فرایندهای یادگیری شوند.
یافته های تحقیق د ر خصوص فرضیه دوم نشان داد، ضریب همبستگی بین پویایی آموزشی و اعتماد آموزشی در سطح ٠٠٥>P مثبت و معنادار بوده است .
یافته های تحقیق در خصوص فرضیه سوم نشان داد، ضریب همبستگی بین برند آموزشی و اعتماد آموزشی در سطح ٠٠٥>P مثبت و معنادار بوده است .
یافته های تحقیق در خصوص فرضیه چهارم نشان داد، ابعاد پویایی آموزشی می توانند به طور معناداری اعتماد آموزشی ادراک شده را پیش بینی کنند.
یافته های تحقیق با نتایج این تحقیق همسوست : مطالعات (٢٠١٣,Kane etal) نشان داد، معلمان می توانند از طریق بهره گیری از شیوه های یاددهی-یادگیری اثربخش و کارآمد، اعتبار نظام یادگیری را بهبود بخشیده و از این رو موجب جلب اعتماد فراگیران به فرایندهای یادگیری شوند.
یافته های تحقیق در خصوص فرضیه پنجم نشان داد، ابعاد برند آموزشی می توانند به طور معناداری اعتماد آموزشی ادراک شده را پیش بینی کنند.
The Study of Students' Satisfaction from Student Services in Payame Nour University, Quarterly of Planning in Higher Education and Research, Issue 70,pp.
The Study of Factors influencing on Making Value Brand in Higher Education(Case Study; Payame Nour University),Quarterly of Research- Scientific of Farda Management, 12 year, Issue 35, Summer, pp.