خلاصه ماشینی:
معلمی خلاق ، آگاه و پرتحرک مهدی حسینی --------- در سال 1354 خورشیدی زمانی که بازیهای آسیایی برای نخستین بار در تهران برگزار میشد، در بخش فرهنگی وزارت فرهنگ و هنر وقت، نمایشگاهی از آثار نقاشان معاصر ایران به دبیری زندهیاد چنگیز شهوق برپا کرد.
در این نمایشگاه که اغلب هنرمندان خلاق و فعال دهۀ چهل و پنجاه ایران شرکت داشتند در میان بسیاری از آثار هنرمندان طراز اول، برای نخستین بار چند اثر سهبعدی هندسی با بافتهای حساس و تنظیم حسابشدۀ فاقد رنگی روبهرو شدم که برای من، که بهخاطر تحصیلات سالها دور از فضای نقاشی معاصر تهران بودم، بسیار تأثیرگذار، تأملبرانگیز و جذاب بود.
بعدها که در هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران تهران و سپس در فرهنگسرای نیاوران و بعد از انقلاب در دانشگاه هنر تهران با یکدیگر همکار شدیم این همکاری نزدیکتر، صمیمانهتر و مستمر شد ولی باید بگوییم که آن سه اثر تأثیر خود را بهواسطۀ ژرفا، صفا و خلوصی که داشت برای همیشه در ذهنم پایدار ساخته بود.