خلاصه ماشینی:
شش نکته اساسی در انجام گفت و گو برای تغییر که به طور معمول در پاسخ به پرسشهای چرا، چه چیز، چه وقت، برای چه کسی، چگونه و روشها صورت میگیرد، باید مدنظر قرار گیرد: - گفت و گو درباره «چرایی» تغییر، کلید ایجاد تفاهم، تسکین ترس و ناامنی و ایجاد پذیرش و تعهد است.
1- برخورد با چالشهای تغییر تنها به سرپرستان و مدیران مربوط نمیشود، بلکه تمام کارکنان زمانی که درگیر درک نیاز به تغییر، ترس ناشی از آن و مقاومت در برابر آن (که بخشی طبیعی از چرخه دگرگونی است) هستند، ممکن است این بنیانهای ارتباطی مؤثر را برای پشتیبانی از ایجاد تفاهم مشفقانه جنبه انسانی تغییر برگزینند و به کار گیرند.