چکیده:
هدف از نوشتن این مقاله بررسی مساله ی دزدان دریایی در خلیج عدن است. مساله ای که موجب ایراد
خسارات متعدد مالی و اقتصادی که عموما همراه با خسارت های جانی است به کشتی های تجاری و غیر
تجاری کشورهای مختلف می شود. این نوشته نشان می دهد که چگونه رسانه ها جمعی می توانند یک مناقشه را از طریق توسعه ی تجربی و تئوری مناقشات از نو خلق کنند. این از نوسازی مناقشات ممکن است از طریق انتقال فیزیکی درگیری باشد و یا اینکه آن را به اجتماعات خبرگزاری و رسانه ای وا می گذارند. با این حال بنده در این نوشته در پی یافتن راه حلی کاربردی درجهت جلوگیری از فعالیت های دزدان دریایی
سومالی از دیگاه بین المللی هستم روشی که در این مقاله از آن استفاده شده روش کتابخانه ای است.
خلاصه ماشینی:
تابستان ١٣٩٧ * * * * * * * * * * * مقدمه : با توجه به خساراتي که همه ساله از سوي جرايم ارتکاب يافته از سوي دزدان دريايي سومالي متوجه کشتي هاي دول مختلف مي گردد، لزوم پرداختن به اين معضل امري غير قابل انکار است .
نکته اي که بايد به آن توجه شود اين است که کشتي هنگام شروع سفر دريايي بايد قابليت دريانوردي براي آن سفر معين و حمل کالاي مورد نظر را داشته باشد.
اگر دعوايي عليه خدمه ويا نماينده متصدي حمل و نقل مطرح شود آن نماينده و يا خدمه در صورتي که طرف تحليل مسئله ي دزدان دريايي سومالي از ديدگاه حقوق بين الملل / ١٠٥ قرارداد مستقلي نباشد، مجازاست تا به دفاعياتي که آن قانون براي متصدي حمل و نقل برقرار نموده است ، طبق آن قانون استناد نمايد.
ديگر آنکه فرض کنيم که شرايط غير منتظره پيش آمده است و فرمانده به طور نامعقول قبل از تصميم گيري در مورد اينکه چه اقدامي بايد انجام دهد تاخير نمايد و در اثر اين تاخير خسارت به کالا وارد شود، مالکين کشتي مسئول خسارت وارده به صاحبان کالا هستند زيرا اين جزء وظايف فرمانده کشتي است که همه احتياط هاي معقول را براي حفظ کالا به کار گيرد.
از اين رو، اگر فرمانده کشتي بيمورد کالا را به دريا بريزد مالک کشتي مسئول است ، زيرا اين عمل تحليل مسئله ي دزدان دريايي سومالي از ديدگاه حقوق بين الملل / ١٠٧ او جزو وظايف وي به عنوان مستخدم مالک کشتي است .