خلاصه ماشینی:
پرسش دیگری که باید پاسخ داد، این است که محاسن و معایب هریک از دو شیوه تدوین چیست؟ و در صورت وجود محاسن و معایب در هریک از دو روش، کدامیک بر دیگری برتری دارد؟ روش دوبخشی ـ نهبخشی که همه آثار منطقی پس از محقق طوسی به این شیوه نگاشته میشوند، چه برتری بر شیوه دیگر دارد؟ و اگر به راستی این شیوه برتر از شیوه دیگر است، چرا محقق طوسی روش دوم را در دو اثر مهم منطقی خود (اساس الاقتباس و منطق التجرید) انتخاب نکرده و شیوه منطق ارسطویی را در این دو اثر خود برگزید؟ ازآنجاکه به یاری خدای متعال، معارف منطقی به رتبه علمی ـ پژوهشی ارتقا یافت، این مجله وزین، بستر مناسبی برای منطقپژوهان فراهم آورده تا تازههای تحقیق را در زمینههای مختلف منطق قدیم و جدید برای جویندگان این دانش بهویژه در راستای رفع کاستیهای یادشده به ارمغان بیاورند و ما را در نشر این دسته از تحقیقات، همکار و همیار خود بدانند.