چکیده:
امروزه بررسی عوامل تاثیرگذار بر عملکرد بازاریابی شرکت ها می تواند به شناخت بهتر استراتژی ها و
تحلیل شرایط رقابتی منجر شود. در این راستا این تحقیق با هدف شناخت تاثیر رهبری باز بر عملکرد
بازاریابی با توجه به نقش میانجی شرکت آریا یراق در سال ١٣٩٧ انجام شده است. روش تحقیق از منظر
هدف کاربردی و از منظر روش توصیفی- پیمایشی است. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد بوده که روایی و
پایایی آن مورد تائید قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق را ١١٧ نفر از کارشناسان شرکت به خود اختصاص
می دهند که به روش تمام شماری پرسشنامه بین آنها توزیع گردید. به منظور تجزیه وتحلیل آمار توصیفی از
نرم افزار SPSS و برای آزمون فرضیه ها از تحلیل عاملی تائیدی و روش معادلات ساختاری از نرم افزار PLS
استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنادار، رهبری باز بر عملکرد بازاریابی، رهبری
باز بر استرات تمایز و استراتژ تمایز بر عماکرد بازاریابی در شرکت آریا یراق است. متناسب با نتایج بدست
آمده پیشنهادهای کاربردی جهت ارائه به شرکت در پایان تحقیق آمده است
خلاصه ماشینی:
به همين منظور در اين تحقيق تلاش شده است تا تاثير رهبري باز، بر عملکرد بازاريابي شرکت آريا يراق با نقش ميانجي استراتژي تمايز مورد بررسي قرار گيرد.
با توجه به موارد مذکور از يک سو و با توجه به فضاي رقابتي صنعت يراق آلات در ايران از سوي ديگر در اين تحقيق تلاش خواهد شد تا تأثير رهبري باز و استراتژي تمايز بر عملکرد بازاريابي شرکت آريا يراق مورد دقت نظر قرار گيرد.
در اين ميان استراتژي تمايز به عنوان متغير ميانجي بر اين رابطه تأثيرگذار مي باشد و تلاش خواهد شد تا با آزمون يک مدل مفهومي جديد که از مقاله سال ٢٠١٧ استخراج شده اين سؤال پاسخ داده شود که به راستي تأثير رهبري باز و استراتژي تمايز بر عملکرد بازاريابي شرکت آريا يراق چگونه است ؟ شرکتي که توانسته اند سهم بازار قابل توجهي از يراق آلات و دستگيره ايران را به خود اختصاص داده و در زمره ٣ شرکت برتر کشور در فروش اين محصولات باشد.
٥- جنبه هاي جديد بودن و نوآوري تحقيق اين تحقيق از سه منظر داراي نوآروي است : ١- بررسي تاثير رهبري باز بر عملکرد بازاريابي با ميانجيگري استراتژي تمايز براي اولين بار در صنعت يراق آلات ايران صورت ميگيرد.
__ Hatane Semuel, Hotlan Siagian& Stefanie Octavia (2017),The effect of leadership and innovation on differentiation strategy and company performance ,Social and Behavioral Sciences 237 (2017) 1152 – 1159 __ Tuna Uslu, Idil Ayça Bülbül, Duygu Çubuk (2015),An Investigation of the Effects of Open Leadership to Organizational Innovativeness and Corporate trepreneurship, Social and Behavioral Sciences 195 (2015) 1166 – 1175 __ Dess, Gregory, G.