خلاصه ماشینی:
"در هوای سرد،تنها بخشی از بنزین که فرآر است،به آسانی محترق میشود،حتی در دمای 25 درجه سانتیگراد-یعنی صبح یکی از روزهای بهاری-تنها یک چهارم از بنزین تزریق شده به موتور خودرو تبخیر میشود،و این نسبت در دمای پایینتر باز هم کاهش مییابد.
این پالایشگاه شامل یک ستون است که با پشم فولادی ضد رنگ بسته شده است و بنزین- پس از گرم شدن سیلندر موتور-در دمای 50 درجه سانتیگراد به سرسیلندر کشیده میشود.
بخار تولید شده به خارج از ستون مکیده، مجددا تغلیظ و در یک باک ذخیره کوچک جمعآوری میشود تا در هوای سرد برای روشنکردن موتور مورد استفاده قرار بگیرد.
در این رقابت نوعی سوخت ترکیبی به نام E85 (85 درصد اتانول و 15 درصد بنزین)ارایه شد که استفاده از آن برای روشن کردن موتور در هوای سرد-به خاطر تبخیر نشدن-بسیار دشوار بود.
دانشمند مذکور متوجه شد که این سیستم برای خودروهای بنزین سوز نیز مناسب است و احتمالا انتشار آلایندهها را تا 50 درصد کاهش میدهد."