خلاصه ماشینی:
"در دورههای نخستین سیاست غالب افزایش تعداد فعالان در حوزه هنرهای قرآنی و پژوهش و نشر در این زمینه بود و در مرحله بعدی،تعمیق سطح کیفی کارها مورد توجه قرار گرفت.
به تعبیر دیگر به تدریج مرحلهای از بسط مفاهیم آغاز گردید که در واقع به منزلهء پرداختن بیشتر به بحث علمی و پژوهشی در قالبهای مختلف مثل توجه به پایاننامهها،سخنرانیها و گردهماییهای قرآنی بود.
در حوزه هنر و فنون ظریف دستی و نرمافزارها نیز مفاهیم مورد توجه بسط یافت و به تدریج روندی تخصصی به خود گرفت.
سیر فزاینده تولیدات قرآنی،چنانکه بدان اشاره شد هنگامی که با بهرهوری بیشتر همراه خواهد بود که دامنهء استفاده مخاطبان نیز افزایش یابد.
ازاینرو به نظر میرسد دو سیاست را بهطور همزمان میتوان دنبال کرد:یکی سیاست گسترش ارتباط با مخاطبان از شیوههایی نظیر رسانههای همگانی و نمایشگاههای متعدد و دیگری رونق بخشیدن به بازار تبادل تولیدات و فروش آثار قرآنی.
شایسته است نمایشگاه هشتم مسالهء ایجاد بازار دائمی برای تبادل و فروش آثار قرآنی را مورد بررسی قرار دهد."